Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Dag van het Jodendom in het teken van thema ‘Vreemdeling’

Dag van het Jodendom in het teken van thema ‘Vreemdeling’

Sinds 2008 wordt in de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland op 17 januari de Dag van het Jodendom gehouden. In 2017 staat deze dag in het kader van het thema Vreemdeling.

Om deze dag meer onder de aandacht te brengen zijn op verzoek van de Nederlandse Bisschoppen door de Projectgroep Dag van het Jodendom en de Katholieke Raad voor Kerk en Jodendom voor de verkondiging op de tweede zondag door het jaar A (15 januari 2017) en de voorbeden een aantal suggesties ontwikkeld. U vindt deze suggesties hier.

Website
Meer Informatie over de Dag van het Jodendom, het thema, en suggesties voor gespreksavonden en andere activiteiten vindt u op www.dagvanhetjodendom.nl. Veel van dit materiaal is ook bruikbaar op andere momenten in het kerkelijk jaar.