Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Bisschop De Korte houdt vrijdag 29 november Piuslezing over diaconie

Bisschop De Korte houdt vrijdag 29 november Piuslezing over diaconie

Op vrijdagmiddag 29 november 15.30 uur wordt in de Paaskerk te Baarn de tweede Piuslezing gehouden. Mgr. dr. Gerard de Korte, bisschopreferent voor Kerk en Samenleving, spreekt over diaconie in het kader van vele diaconale en caritatieve activiteiten die in katholiek Nederland worden georganiseerd.

De Piuslezing wordt georganiseerd door het bestuur van de Pius Almanak en de uitgever van de almanak, Adveniat. In de Pius worden alle adressen van katholiek Nederland verzameld zodat de almanak een overzichtelijk en handig naslagwerk vormt. Streven is om daarin waar mogelijk nog meer aandacht te vragen voor inspirerende diaconale en caritatieve activiteiten, die plekken van hoop vormen in een seculariserende samenleving.

De inleiding van bisschop De Korte op 29 november wordt ondersteund door mensen uit het veld die vertellen hoe zij vanuit de katholieke identiteit de samenleving nieuwe impulsen geven en ‘vindplaatsen van hoop’ creëren. Verder zal tijdens deze bijeenkomst ook de nieuwste editie van de Pius Almanak worden gepresenteerd.

Aanmelden
Aanmelden voor de Piuslezing kan via info@adveniat.nl of schriftelijk: Adveniat, Postbus 44, 3740 AA, Baarn. Belangstellenden zijn van harte welkom. De bijeenkomst begint om 15.30 uur in de Paaskerk te Baarn.

Foto: Ramon Mangold

Tags: , ,