Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Bisdom Haarlem-Amsterdam introduceert de ‘zomerpas’

Bisdom Haarlem-Amsterdam introduceert de ‘zomerpas’

Met het oog op de rustige zomermaanden introduceert bisdom Haarlem-Amsterdam iets nieuws, namelijk de ‘zomerpas’. Met deze pas nodigen het bisdom en parochies, maar ook enkele musea, een speeltuin en een Bijbelse tuin iedereen uit om er op uit te trekken.

‘De zomermaanden zijn vaak rustige maanden. Er zijn geen vergaderingen of koorrepetities. Het land is met vakantie. Maar niet iedereen gaat op (dure en verre) vakanties en zomerse eenzaamheid is een waarheid’, zegt het bisdom bij de introductie van de pas.

Onder meer in het bisdomblad SamenKerk van bisdom Haarlem-Amsterdam worden mensen aangemoedigd om met inzet van de zomerpas er samen op uit te trekken, met familie, buren of vrienden of met een groepje parochianen.

‘Bezoek deze hele zomer mooie kerken, laat je meevoeren bij (orgel)concerten, laat kunst je inspireren in de musea, ga met de (klein)kinderen naar het speelpark of naar de Bijbelse tuin. Daarnaast zijn er lezingen, rondleidingen, tentoonstellingen, stadswandelingen… en nog veel meer’, zo klinkt de aanmoediging.

Meer informatie en het complete aanbod van de zomerpas is te vinden via: Bisdomhaarlem-amsterdam.nl/zomerpas..

Tags: