Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Zondag Open Kerkendag Brabant: speciaal Bisdom Magazine ‘Je bent welkom in de kerk’

Komende zondag 26 november wordt in Brabant Open Kerkendag gehouden. Voor deze gelegenheid hebben de bidommen Breda en s-Hertogenbosch gezamenlijk een speciaal Bisdom Magazine uitgebracht. In het blad heten de beide bisschoppen en de commissaris van de Koning de lezer welkom in de kerk.

Mgr. Liesen, bisschop van Breda: “Het kerkgebouw is de plaats waar parochianen samenkomen om op zondag de eucharistie te vieren, maar ook de plaats van waaruit ze vertrekken. De laatste woorden van elke viering zijn: ‘Gaat nu heen in vrede.’ De vrede die we vieren, die we van Christus hebben ontvangen, dragen we uit. En daarom is het kerkgebouw niet een gesloten gebouw, maar een open gebouw.”

Het magazine is een ‘dubbelnummer’. Het eerste deel van het blad heet bezoekers welkom en beschrijft wat er in het kerkgebouw te zien is. Het tweede deel is speciaal bedoeld voor parochies. Dit beschrijft onder meer de visie van de bisschoppen. Het is daarbij niet alleen het kerkgebouw dat mensen kan raken met schoonheid , maar zeker ook het getuigenis dat uitgaat van de levende gemeenschap. Het magazine, maar ook de bijhorende plattegrond van een kerkgebouw zijn ter inspiratie en informatie ook te downloaden voor parochies buiten Brabant.

2017-10-31-magazine_je_bent_welkom_in_de_kerk_500pix