Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Zo’n 1.000 deelnemers naar conferentie ‘Als God renoveert’; thuis meebeleven kan ook!

Zo’n duizend mensen nemen op donderdag 24 en vrijdag 25 maart in Breda deel aan de conferentie Als God renoveert, een initiatief van De Missionaire Parochie. Voor wie zich niet heeft aangemeld maar toch graag een deel of delen van de conferentie zou willen meemaken, terugkijken, of er meer over zou willen horen, zijn er verschillende mogelijkheden.

Zo maakt katholiekleven.nl een zesdelige podcastserie over de missionaire parochie, waarvan de eerste twee delen al online staan. In De Missionaire Parochie Podcast vertellen priesters, religieuzen en lekengelovigen over hun leerproces, waarin lang niet alles meteen goed gaat, maar waarin het geloven in de missionaire parochie centraal staat. De podcast is een initiatief van het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS) en katholiekleven.nl in samenspraak met de Missionaire Parochie.

De eerste afleveringen van deze podcastserie vind je hier op katholiekleven.nl.

Livestream en meer

Ook is het mogelijk de conferentie te volgen en tijdelijk terug te kijken via livestream op de YouTube-kanalen van het bisdom Haarlem-Amsterdam (Kathedraal TV) en van De Missionaire Parochie. Katholiekeleven.nl en Radio Maria bieden podcasts en uitgeverij Adveniat komt met een speciaal magazine. Hoofdspreker op de conferentie, Father James Mallon, wordt geïnterviewd voor het programma Geloofsgesprek bij de KRO-NCRV op NPO2.

De conferentie die eigenlijk twee jaar geleden had moeten plaatsvinden, werd toen uitgesteld in verband met corona. De verkoop van het boek Als God renoveert van de Canadese parochiepriester James Mallon ging intussen gewoon door en is nu toe aan de zesde druk. Inmiddels is bij uitgeverij Adveniat ook een werkboek onder dezelfde titel uitgekomen en een bundeling van vijf praktijkverhalen in Nederland. Enkele van deze verhalen worden tijdens de conferentie in Breda gepresenteerd.

Organisatie

De organisatie achter de conferentie, De Missionaire Parochie, is een initiatief van het bisdom Breda. Daarin werkt een aantal organisaties nauw samen: naast het bisdom ook Alpha Nederland, het katholiek Alpha Centrum, het Centrum voor Parochiespiritualiteit en Xpand, dat onder meer leiderschapstraining aanbiedt.

Lees ook dit Interview met de bisschop van Breda, mgr. Jan Liesen, in Katholiek Nieuwsblad ‘Er is iets geweldigs aan de gang…’.

Kijk voor het programma van de conferentie op de website van De Missionaire Parochie.

Kijk hier voor het YouTube kanaal van De Missionaire Parochie en hier voor het YouTube kanaal van Kathedraal TV.

Tags: ,