Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Vlog over de WJD@home op Ameland: sprankelende impressie van een waardevol weekend

Op katholiekleven.nl, het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie, is nu de vlog gepubliceerd over de WJD@home op Ameland. Emy Jansons maakte een sprankelende impressie van dit JongKatholiek-evenement (25-27 januari), waarbij ze onder meer twee van de deelnemers interviewt en volgt tijdens het weekend.

Terwijl aan de andere kant van de oceaan de Wereldjongerendagen zijn in Panama, maken op vrijdag 25 januari 130 jongeren de oversteek over de Waddenzee naar Ameland voor de WJD@Home. In de vlog vertellen Willem Jan Hanegraaf en Lieke Erkens hoe bijzonder en waardevol zij het vinden om het katholieke geloof samen met zoveel andere jongeren te kunnen delen en vieren.

Eerdere WereldJongerenDagen spelen een belangrijke rol in de ontwikkeling van hun geloof. “Tweeëneenhalf jaar geleden ben ik mee geweest naar de WJD in Krakau. Dat is echt de reis van mijn leven geweest,” vertelt Willem Jan. Voor Lieke waren dat de WJD in Sydney in 2008: “Dat waren de WJD waar ik mijn geloof gevonden heb. Daarna heb ik besloten om toe te treden tot de Katholieke Kerk. Ik dacht: dit is de club daar wil ik bij horen.”

Bekijk de vlog en volg Willem Jan en Lieke tijdens hun WJD@Home.

Foto intro: katholiekleven.nl, Emy Jansons maakt beelden voor haar vlog.