Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Video-interview met mgr. Wiertz bij gelegenheid van zijn afscheid nu online

Video-interview met mgr. Wiertz bij gelegenheid van zijn afscheid nu online

Hij is binnenkort 50 jaar priester. Daarvan werkte hij 25 jaar in parochies en ongeveer 25 jaar als bisschop. Op zaterdag 9 december neemt de bisschop van Roermond, Mgr. Wiertz, afscheid tijdens een eucharistieviering in de kathedraal in Roermond.

Het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie, Katholiekleven.nl, sprak met hem over wat er de afgelopen 50 jaar is veranderd. Over hoogtepunten en dieptepunten in het leven van de bisschop. Openhartig spreekt Mgr. Wiertz over zijn voortschrijdende blindheid. Daardoor ging een raam op de wereld langzaamaan dicht. Maar het ging ook weer open. Bekijk hier de video of ga naar Katholiekleven.nl. Kijk voor meer informatie over het afscheid van mgr. Wiertz op de site van bisdom Roermond.