Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Vacatures bij de nieuw opgerichte kerkelijke instelling Laudato si’ Alliantie Nederland

Het bisdom ’s Hertogenbosch heeft in overleg met de Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) in de zomer van 2021 een kerkelijke instelling opgericht met de naam: Laudato sí Alliantie Nederland. Voorzitter is mgr. Gerard de Korte, bisschop-referent voor Kerk en samenleving. Doel van deze alliantie is om de encycliek Laudato si’ in katholieke kringen grotere bekendheid te geven.

Ook streeft de alliantie naar meer invloed van deze encycliek van paus Franciscus als moreel en spiritueel kompas in heel Nederland.

De Werkgroep Laudato si’ Nederland promoot sinds de publicatie van de encycliek de visie van paus Franciscus op “integrale duurzaamheid” in de Nederlandse kerk en samenleving. De werkgroep is een initiatief van de Nederlandse Bisschoppenconferentie en Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR).   Lid organisaties zijn: Bisschoppenconferentie, KNR, Vastenactie, Socires, Huis van Dominicus, Cordaid, Groengeloven.com, Solidair Groningen & Friesland, De KIM en het Netwerk Katholieke Vrouwen.

Vacatures

Om de plannen op een professionele wijze uit te voeren, zal de Laudato si’ Alliantie Nederland begin 2022 een secretariaat inrichten met een parttime coördinator (0,6 fte) en een parttime communicatiemedewerker (0,4 fte). Het secretariaat wordt ingebed in het bureau van de Vastenactie te Den Haag.

Solliciteren kan tot 21 januari 2022. Download hier de vacatures:

Lees hier meer over de encycliek Laudato si’.

Tags: