Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Uitzending Kerstmis vanuit Rome maandag 25 december bij KRO-NCRV

Uitzending Kerstmis vanuit Rome maandag 25 december bij KRO-NCRV

Met Kerstmis zendt de KRO-NCRV de eucharistieviering rechtstreeks uit vanuit het Vaticaan in Rome. Dit is op 25 december om 11 uur te zien via NPO 2, direct gevolgd door de zegen voor Kerk en wereld van paus Franciscus, het Urbi et Orbi.

Op zaterdag 23 december wordt om 17.10 uur op NPO 3 Kerst met de zandtovenaar uitgezonden. Diverse artiesten werken mee aan dit programma met zandtovenaar Ger van der Vijver. Radiopresentator Frits Spits vertelt dit keer het kerstverhaal.

Kerstwens bisschop Liesen

Bisschop Jan Liesen van bisdom Breda spreekt op zondag 24 december zijn kerstwens uit in het geloofsgesprek dat om 10.15 uur wordt uitgezonden op NPO 2. Dit geloofsgesprek wordt gevolgd door de eucharistieviering uit de St. Laurentiuskerk in Breda om 10.30 uur. Vanuit dezelfde kerk wordt die avond ook de kerstnachtmis uitgezonden om 23.15 uur, eveneens op NPO 2.

Na de uitzending van de eucharistieviering en het Urbi et orbi rechtstreeks vanuit Rome op 25 december vanaf 11.00 uur, volgt nog het programma Kerst in Rome, waarin Leo Fijen in gesprek gaat met Antoine Bodar. Dit begint om 12.25 uur en wordt eveneens uitgezonden op NPO 2.

Foto opnamen geloofsgesprek met bisschop Liesen via Bisdom Breda.