Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Ramon Mangold genomineerd voor de zilveren camera met fotoserie over mgr. De Korte

Deze week is bekend geworden dat fotograaf Ramon Mangold is genomineerd voor de zilveren camera in de categorie ‘personen in het nieuws – serie’ met een serie foto’s van mgr. De Korte. Mangold volgde de bisschop bij de persconferentie na zijn benoeming in bisdom ’s Hertogenbosch, tijdens de dag waarop de bisschop zijn zetel in Den Bosch innam en bij nog een aantal andere gebeurtenissen.

Mangold treedt vaker op als fotograaf bij belangrijke momenten voor de Rooms-Katholieke Kerk, zowel in de verschillende bisdommen als voor de Nederlandse Kerkprovincie. Zo was hij ook mee tijdens het vijfjaarlijkse bezoek van de Nederlandse bisschoppen aan de paus in 2013. Hij werkt onder meer aan een fotoboek waarin hij allerlei facetten van het Rooms-Katholieke leven in Brabant, tevens de provincie waar Mangold woont, in kaart brengt. Dit boek verschijnt waarschijnlijk nog in 2017.

Bisschop de Korte reageerde blij verrast dat de fotoserie waarin hij centraal staat nu genomineerd is voor de zilveren camera. ‘Dit had ik nooit kunnen bedenken, maar Ramon Mangold maakt prachtige foto’s en het is een eer dat ik het onderwerp mag zijn van deze genomineerde serie’.

Foto: uit de genomineerde serie.

Kijk hier voor Ramon Mangolds project over Katholiek Brabant.