Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Oud nuntius François Bacqué overleden

Oud nuntius François Bacqué overleden

Op donderdag 9 november jongstleden is in Rome aartsbisschop François Bacqué overleden. Van 2001 tot in 2011 was hij de pauselijke nuntius in Nederland. Geboren in 1936 in Bordeaux, priester gewijd in 1966 en bisschop in 1988, was mgr. Bacqué decennialang werkzaam als diplomaat namens de Heilige Stoel, als secretaris en als nuntius.

De Nederlandse bisschoppen brengen hun oprechte medeleven over aan de Heilige Stoel. In hun gezamenlijke eucharistieviering aan het einde van de plenaire vergadering van de Bisschoppenconferentie op dinsdag 14 november bidden de Nederlandse bisschoppen samen tot intentie van de oud-nuntius aartsbisschop François Bacqué.

Foto: rkkerk.nl: mgr. Bacqué in 2011.

Tags: