Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nuntius Paul Tschang In-Nam te gast in de bisschoppenconferentie

Nuntius Paul Tschang In-Nam te gast in de bisschoppenconferentie

Op 14 maart was de nuntius, mgr. Paul Tschang In-Nam te gast in de vergadering van de Nederlandse bisschoppenconferentie. De nuntius, zijn secretaris, mgr. Giancarlo Dellagiovanna, en de bisschoppenconferentie vierden samen de eucharistie met aandacht en gebed voor de afwezige, zieke bisschoppen mgr. Smeets en mgr. Liesen en voor het tienjarig pontificaat van paus Franciscus.

Ook de onlangs overle­den pater Ton Peters o.f.m., die van 1992 tot 1999 adjunct secretaris-generaal van het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) was, werd in het gebed her­dacht.

Aan het einde van de eucharistie, waarin mgr. Van den Hende, voorzitter van de bisschoppenconferentie de hoofdcelebrant was, sprak de nuntius de bisschoppen toe. Hij gaf zijn indruk van de situatie in de Nederlandse kerkprovincie tot nu toe en sprak zijn sympathie uit voor de Kerk in Nederland, in de huidige sterk geseculariseerde context.

Op 13 maart 2023 was het precies tien jaar geleden dat paus Franciscus werd gekozen. De nuntius stond in dankbaarheid stil bij het tienjarig pontificaat van paus Franciscus en vroeg de bisschoppen voor de Heilige Vader te blijven bidden. Met een feestelijk diner werd de samenkomst daarna afgesloten.

Foto’s: Ramon Mangold (klik op de foto voor een vergroting).

Tags: ,