Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Nieuwe website voor videokanaal van de bisschoppenconferentie katholiekleven.nl

Nieuwe website voor videokanaal van de bisschoppenconferentie katholiekleven.nl

Vrijdag 10 mei is de vernieuwde website van katholiekleven.nl online gegaan. Katholiekleven.nl is het videokanaal dat de Nederlandse bisschoppen in 2016 zijn gestart. “In de voorbije jaren is katholiekleven echter uitgegroeid tot veel meer dan alleen een videokanaal, mede daarom kon de website een upgrade gebruiken,” vertelt projectcoördinator Daphne van Roosendaal.

“Er zijn op de site naast video’s steeds meer artikelen en foto’s geplaatst. Later startten we ook met podcasts, waarvoor nog geen goede plek op de website was ingericht. Nadat de bisschoppen eind 2018 besloten katholiekleven.nl voort te zetten voor opnieuw een periode van drie jaar, ging de redactie aan de slag met de vernieuwing van de website.”

Voor parochies

De nieuwe opzet van de website geeft de bezoekers een betere ervaring. Ook krijgen onder ‘Voor parochies’ diverse materialen een plek. Parochies kunnen hiervan gebruik maken in hun media uitingen. “Een service waarmee we de parochies van dienst willen zijn,” aldus Van Roosendaal. “Het is bijvoorbeeld niet altijd eenvoudig om aan mooie rechtenvrije foto’s te komen. “In samenwerking met fotograaf Ramon Mangold komen op de nieuwe website regelmatig foto’s beschikbaar die parochies kunnen gebruiken in hun parochieblad en op hun website. Katholiekleven.nl maakt daarvoor een afspraak met de fotograaf over het gebruiksrecht. Parochies kunnen deze foto’s dan gratis gebruiken in hun eigen uitgaven.”

Overigens kunnen parochies de video’s, podcasts en artikelen van katholiekleven.nl al langer gebruiken. De video’s kunnen via hun link worden ‘embed’ op parochiesites, podcasts kunnen worden gelinkt en artikelen mogen worden overgenomen. We hopen met de vernieuwde website de Nederlandse parochies nog beter van dienst te zijn met inspirerende verhalen en praktische materialen.

Lees het hele bericht met meer informatie over de mogelijkheden van de nieuwe site op katholiekleven.nl.

Tags: