Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwe podcastserie op katholiekleven.nl met de titel ‘Heer, leer ons bidden’

Nieuwe podcastserie op katholiekleven.nl met de titel ‘Heer, leer ons bidden’

In de podcast “Heer, leer ons bidden” nemen Samuel Goyvaerts en Arjen Bultsma de luisteraar mee in de rijke gebedstraditie van de Katholieke Kerk. In aflevering 1 vertellen zij over de titel van deze nieuwe podcastserie op katholiekleven.nl. “Heer, leer ons bidden” is de vraag die de leerlingen aan Jezus stelden (Lucas 11).

Wisten de leerlingen nog niet hoe ze moesten bidden? Hoe kun je leren bidden? En waarom zou je bidden? Word je een ander mens als je bidt? Daarover vertellen Samuel en Arjen in deze eerste aflevering. Ze geven tips en introduceren de “gebedsmatrix”.

Altijd en overal

Bidden kun je leren ook vooral door het te doen. Dus de vraag is in de podcast ook: Bidden, hoe doe jij dat? Daarover vertelt in de eerste aflevering Antoni. Hij is misdienaar en geeft antwoord op de vragen: Hoe maak jij tijd in jouw leven om te bidden. Is dat lastig of makkelijk? Waarom is bidden voor jou belangrijk?

Zuster Angela Holleboom is abdis van de clarissen in Megen. Haar leven en dat van haar medezusters bestaat uit gebed. In elke aflevering geeft zij een gebedstip. Haar tip eerste tip van zeven komt hier op neer: bidden kan altijd en overal, waar en wanneer ook.

Deze podcast is een initiatief van het Centrum voor Parochiespiritualiteit en katholiekleven.nl. (Illustratie: Lidy de Koning)

Lees meer en luister de podcast op katholiekleven.nl/podcasts.

Tags: , ,