Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwe baan voor SRKK jurist ad extra Daniëlle Woestenberg

Nieuwe baan voor SRKK jurist ad extra Daniëlle Woestenberg

Daniëlle Woestenberg, jurist ad extra van het Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) en secretaris van het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken (CIO), heeft een nieuwe baan. Woestenberg (39) wordt per 1 november voorzitter van CNV sector Onderwijs en Bestuurder bij CNV Connectief. Ze gaat daarmee het SRKK/CIO verlaten na een periode van ruim zeven jaar.

Mr. drs. Daniëlle Woestenberg MA MA behartigde in deze jaren de belangen van de Rooms-Katholieke Kerk in contact met politici en overheid. Zij organiseerde onder meer verschillende ontmoetingen tussen de bisschoppen en vertegenwoordigers van politieke partijen. Ook behartigde zij de belangen namens de 31 kerken van het CIO waar zij recent een spilfunctie had in het gesprek met het ministerie van Justitie en Veiligheid over coronamaatregelen door de aangesloten kerkgenootschappen.

Het SRKK wenst mw. Woestenberg veel succes in haar nieuwe baan en zet de procedure voor het vinden van een opvolger binnenkort in gang.

Foto:  Carilijne Pieters

Tags: ,