Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Nieuw in de webshop van Actie Kerkbalans: deurbanners, let op de eerste 100 zijn gratis!

Actie Kerkbalans heeft dit jaar iets nieuws in de webshop: een deurbanner. Deze professionele banner met de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ kunnen deelnemende kerken bestellen om aandacht te vragen voor hun jaarlijkse inzamelingsactie voor de eigen plaatselijke parochie of gemeente. In deze tijd van inflatie en hoge energiekosten geeft Actie Kerkbalans de eerste honderd deurbanners cadeau!

Een deurbanner met daarop de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’: het is een stijlvolle en professionele manier om Actie Kerkbalans optimaal zichtbaar te maken! Van 14 tot 28 januari 2023 vragen kerken in heel Nederland hun leden met de Actie Kerkbalans om een financiële bijdrage voor de eigen, plaatselijke parochie of gemeente. De deurbanner wordt dit jaar geïntroduceerd om lokale organisatoren van Actie Kerkbalans te helpen de actie te promoten en onder de aandacht te houden.

Makkelijk te bevestigen
Met de deurbanner wordt ieder kerklid die de komende maanden de kerkdeur passeert, op een bijzondere manier herinnerd aan de Actie Kerkbalans. De deurbanner is gemaakt van stevig doek en met elastieken eenvoudig vast te maken aan de achterkant van de deur. Kerken en parochies kunnen de deurbanner bestellen op kerkbalans.nl/webshop. Ze zijn geschikt voor deuren met een hoogte van 2.05 tot 2.40 meter.

Eerste honderd deurbanners gratis
Actie Kerkbalans onderstreept de noodzaak voor parochies en gemeentes om veel geld in te zamelen voor hun eigen plaatselijke Actie Kerkbalans. Zeker in deze tijd van inflatie en stijgende energiekosten, is de bijdrage van kerkleden hard nodig om overeind te blijven. De landelijke organisatie van Actie Kerkbalans ondersteunt plaatselijke kerken waar mogelijk in de voorbereiding en promotie van de actie. Daarom zijn de eerste honderd deurbanners gratis te reserveren: vijftig stuks voor de eerste aanmelders uit de deelnemende protestantse kerken en vijftig stuks voor de snelle beslissers uit de deelnemende katholieke kerken.

Bestel hier de deurbanner

Naast de deurbanner is in de webshop ook de rode loper verkrijgbaar. Met deze rode loper kunnen kerken hun plaatselijke Actie Kerkbalans heel letterlijk uitrollen. Vorige jaren legden honderden kerken bij de start van hun actie de rode loper voor de toegangsdeur van de kerk. Zij vroegen bijvoorbeeld aandacht voor het belang van Actie Kerkbalans door kerkleden die over de rode loper kwamen, te laten benoemen wat voor hen de waarde van de kerk is. Of door een aantal van de jongste kerkleden als eerste over de rode loper te laten gaan; als symbool van de ‘kerk van morgen’.

Webshop vol materialen
Naast deurbanners en rode lopers staan er nog veel meer materialen in de webshop om organisatoren te ondersteunen bij de voorbereiding op de promotie van Actie Kerkbalans: van folders en enveloppen tot kleurplaten, spandoeken en posters. Actie Kerkbalans raadt organisatoren aan hun bestelling nog in oktober te doen.

Naar de webshop

Tags: ,