Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuw Directorium en Hymnarium nu te bestellen in verbeterde NRL-webshop

Nieuw Directorium en Hymnarium nu te bestellen in verbeterde NRL-webshop

Medio oktober is het nieuwe Directorium voor de Nederlandse Kerkprovincie met de liturgische kalender voor jaar B (van advent 2023 tot advent 2024) verschenen. Naast de vouwkalender voor het getijdengebed wordt dit jaar als tweede bijlage het ‘Hymnarium bij het Getijdenboek’ geleverd. De uitgave is te bestellen in de webshop van de Nationale Raad voor Liturgie (NRL), rkliturgie.nl.

In het voorwoord van het nieuwe Directorium geeft de bisschop-referent voor liturgie, mgr. dr. J. Liesen, een aanbeveling voor het zingen van de hymnen van het getijdengebed, vooral tijdens  vieringen in gemeenschap, bijvoorbeeld het dagelijks gezamenlijk morgen- en avondgebed, of op zondagen en bij bijzondere gelegenheden.

Het zingen van hymnen

“Ook wordt aangeraden om het getijdengebed te bidden als zondagsviering bij afwezigheid van een priester. Het is gepast dan de hymne te zingen. Hymnen komen ook in aanmerking als dankzegging in de ritus voor het uitreiken van de communie tijdens een zondagsviering bij afwezigheid van een priester”, schrijft mgr. Liesen.

Het Hymnarium bevat de tekst met toonzetting voor alle hymnen van het Getijdenboek en van de aanvullingen bij het Getijdenboek en is uitgegeven in een handzaam formaat (296 blz.). Het Hymnarium is tot stand gekomen in een samenwerking van de NRL met de Sint-Gregoriusvereniging van het bisdom Roermond.

Verbeterde NRL-webshop

De NRL-webshop is recent verbeterd door iDEAL en SEPA toe te voegen als betaalmethoden. SEPA geeft de mogelijkheid om met een gewone bankoverschrijving te betalen; de besteller ontvangt een mail met de benodigde gegevens. Daardoor kunnen parochies, andere instellingen en particulieren die niet met iDEAL betalen, toch gebruik maken van de NRL-webshop.

Ga naar de webshop op rkliturgie.nl.

Tags: , ,