Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Mr. Pieter van Vollenhoven te gast in bisdomshuis Den Bosch voor opening Open Monumentendag

Donderdag 8 september opende prof. mr. P. van Vollenhoven de landelijke Open Monumentendag vanaf de Parade in ’s Hertogenbosch. Voorafgaand aan de officiële opening werd hij welkom geheten door bisschop Gerard de Korte in het bisschopshuis van bisdom ’s Hertogenbosch.

Tijdens het Monumentenweekend van 10 en 11 september is het Bisschopshuis (Parade 11) te bezoeken tussen 11.00 en 17.00 uur. Bezienswaardigheden zijn onder meer het rococo trappenhuis en de grote salon waar diverse geschilderde portretten van bisschoppen hangen. Daarnaast is er een tentoonstelling waarbij bijzondere stukken van het Museum voor Religieuze Kunst uit Uden worden getoond. Conservator Wouter Prins is aanwezig om toelichting te geven.

Ook elders in het land openen dit weekend monumentale kerken, kloosters en vele andere gebouwen de deuren voor het publiek. Kijk voor alle bezienswaardigheden op: www.openmonumentendag.nl/zoek/

Bron en foto: bisdom ’s Hertogenbosch.