Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Motto pelgrimstocht Vastenactie 2019 bekend: ‘Wandelen over water’

Motto pelgrimstocht Vastenactie 2019 bekend: ‘Wandelen over water’

Vastenactie organiseert in 2019 voor het negende jaar op rij een pelgrimstocht. De tocht wordt samen met de leden van de Parochie van Levend Water (Weesp, Muiden, Muiderberg) georganiseerd en dit keer is het motto ‘wandelen over water’, hetgeen aansluit bij de Vastenactiecampagne van 2019: ‘water verandert alles’.

De Pelgrimstocht wordt gehouden van donderdag 11 tot en met zaterdag 13 april 2019. De rondwandelingen vinden plaats vanuit en in de mooie waterrijke omgeving van Weesp. Iedere morgen is om 09.30 uur de start vanuit het Lichthuis, Waagplein 10, 1381 XP Weesp.

Weesp is water: de naam Weesp is afgeleid van het oude Wesepa, dat te verklaren is als samenstelling van de oude Indo-Europese woorden ‘wis’ (= wegstromen) en ‘apa’ (= water). Weesp, Wesepa, stromend water. De naam van de parochie van Weesp, Muiden en Muiderberg sluit daar goed bij aan: Parochie van het Levend Water.

De wandeltocht is enerzijds bedoeld om geld bij elkaar te brengen voor de projecten van Vastenactie en anderzijds om met elkaar na te denken over de eigen levenswijze en de invloed die dat heeft op de medemens in andere werelddelen. Meer informatie over het programma en deelnamemogelijkheden volgt in de loop van november 2018 op vastenactie.nl.