Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Mgr. Hendriks presenteert tijdens 40-jarig priesterfeest nieuw boek: ‘Doe maar wat Hij u zeggen zal’

Mgr. Hendriks, bisschop-coadjutor van bisdom Haarlem-Amsterdam, heeft vrijdag 27 september tijdens zijn 40-jarig priesterjubileum een nieuw boek gepresenteerd. Het boek heeft de titel ‘Doe maar wat Hij u zeggen zal’ en bevat overwegingen bij de zondagen van het liturgisch jaar (jaar A).

Het liturgisch jaar A begint zondag 1 december 2019 op de eerste zondag van de Advent. Op die zondag wordt door KRO-NCRV ook het ‘Geloofsgesprek’ uitgezonden, dat Leo Fijen op de jubileumdag had met mgr. Hendriks.
Het boek bevat overwegingen bij de thematiek van de zondag. De teksten zijn bedoeld om een verband te leggen tussen de thema’s van het te lezen evangelie en algemeen menselijke en actuele thema’s. Mgr. Hendriks hoopt dat iedereen die het boek leest of gebruikt er inspiratie in mag vinden om te doen wat Hij ons zeggen zal. Dat verwijst ook naar de wapenspreuk van de bisschop.
Mgr. Hendriks deed alle, bijna tweehonderd, mensen die na afloop van de feestelijke Eucharistieviering de receptie bezochten, het boek cadeau!

Aankondiging mgr. Punt
Aan het einde van de viering feliciteerde bisschop Jozef Punt mgr. Hendriks. Hij greep deze gelegenheid aan om er op te wijzen dat hij zelf in de zomer van 2020, niet lang voor zijn 75ste verjaardag, zijn 25-jarig bisschopsjubileum hoopt te vieren. Het lijkt hem, zei hij ‘een mooi moment om de staf dan over te dragen aan mgr. Hendriks’, die in januari 2019, vanwege de gezondheid van mgr. Punt en op diens verzoek, al tot coadjutor (dat wil zeggen opvolger) is benoemd. De bisschop gaf aan het bisdom bij mgr. Hendriks in goede handen te weten.

‘Doe maar wat hij u zeggen zal’ (Adveniat)
Overwegingen bij de zondagen van het liturgisch jaar (jaar A). Prijs: € 19,95. ISBN: 9789493161177

(Foto’s en informatie: Wim Koopman voor bisdom Haarlem-Amsterdam)