Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Klokken en klokjes klinken in record voor Actie Kerkbalans

Klokken en klokjes klinken in record voor Actie Kerkbalans

Zaterdag 21 januari werd op het Domplein in Utrecht een recordpoging klokluiden gedaan. Onder leiding van Ernst en Bobbie van t.v.-programma ‘Ernst en Bobbie en de rest’ lieten de aanwezige kinderen en hun (groot)ouders in totaal 370 klokjes klinken voor de landelijke Actie Kerkbalans.

Met deze actie vragen de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk in Nederland en de Oud-Katholieke Kerk jaarlijks een bijdrage van hun leden. Om 13.00 uur luidden afgelopen zaterdag door heel Nederland in meer dan 140 kerken de klokken om de Actie Kerkbalans overal aan te kondigen.

Onder anderen Jan Peter Balkenende, Eelco Brinkman, Herman Finkers en bisschop Gerard de Korte waren plaatselijke inluiders, die hiermee het belang van de kerk in hun eigen woonplaats willen onderstrepen. De recordpoging in Utrecht werd om 13.00 uur succesvol verklaard omdat op het Domplein 370 (vorig record was 230), klokjes tegelijktijdig zijn geluid.

Foto: Ramon Mangold/Kerkbalans