Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Katholiekleven.nl komt met serie over geloofsoverdracht

Katholiekleven.nl komt met serie over geloofsoverdracht

In een nieuwe serie korte video’s stelt Katholiekleven.nl de vraag: hoe draag je je geloof over aan kinderen? In de eerste video komt Marieke Cloodt aan het woord. Zij is catechiste op de Martinusschool in Heerlen en op de openbare basisschool Harlekijn in Landgraaf. Ze legt uit met welk materiaal ze werkt en laat zien hoe ze met de kinderen in gesprek gaat over Jezus.

In de tweede video uit de serie vertelt diaken Guido van Dierendonck hoe hij in de parochie in Venlo-Zuid bouwt aan het kinderwerk in de parochie: “Kinderen moeten geraakt worden, moeten zich welkom weten bij ons in de kerk.” In deze video ‘Kinderkerk: Hoe doe je dat?’ vertellen kinderen en ouders hoe zij de kinderkerk beleven.

Diaken Guido van Dierendonck: “Mijn advies is eigenlijk: begin aan kinderwerk. Je kunt een heel traject en een heel plan bedenken en uitstippelen: over zoveel tijd wil ik met zoveel kinderen zijn, ik wil het zus en zo gaan doen. Maar begin gewoon met wat je hebt en de praktijk loopt vanzelf uit op iets dat waarschijnlijk veel mooier is dan wat je zelf kunt bedenken.”

Deze serie op het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie komt tot stand in samenwerking met het bisdom Roermond. Elke video is voorzien van praktische tips voor ouders en mensen die in het pastoraat werken met kinderen.

Bekijk de video’s in de categorie ‘Ik Geloof’ op Katholiekleven.nl.