Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Katholieke Bijbel Stichting publiceert het derde deel van ‘Dagelijks Woord’

Katholieke Bijbel Stichting publiceert het derde deel van ‘Dagelijks Woord’

In 2020 werd in de Rooms-Katholieke Kerk voor het eerst de ‘Zondag van Gods Woord’ gevierd. De Katholieke Bijbelstichting (KBS) publiceerde toen de uitgave ‘Jaar van het Woord 2020’, een handzaam boekje voor dagelijks gebruik waarin Bijbelteksten, korte overwegingen en gebeden zijn opgenomen. Het derde deel dat nu verschijnt loopt tot 15 augustus 2021.

De uitgave van KBS komt tegemoet aan een brede vraag van gelovigen om de Schrift meer toegankelijk te maken voor dagelijkse overweging en gebed. De Bijbelverzen volgen het liturgisch rooster van de wereldkerk en de overwegingen en gebeden helpen de gelovigen dieper in te gaan op het Woord van God. “Geloof wordt geleefd in het luisteren, doen en vieren van Gods Woord,” aldus de samenstellers mgr. Liesen en diaken Vincent de Haas namens de Katholieke Bijbel Stichting.

‘Zondag van Gods Woord’
Op zondag 26 januari 2020 stelde paus Franciscus de Zondag van Gods Woord in. Elke derde zondag van de Tijd door het Jaar wordt gewijd aan de viering, de overweging en de verspreiding van Gods Woord. De paus kondigde dat af in zijn apostolische brief Aperuit illis. “Omdat wij er dringend behoefte aan hebben vertrouwd en intiem te worden met de Heilige Schrift en de Verrezene, die niet ophoudt het Woord en het Brood te breken in de gemeenschap van de gelovigen.” (Aperuit illis nr.8).

Bestellen
De uitgave kan worden besteld bij de KBS (info@rkbijbel.nl); de prijs per los boekje inclusief verzendkosten is € 4,50. Bij aantallen van 10, 50 of 100 wordt er korting gegeven.

Bericht en afbeelding via bisdom Breda.

Tags: