Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Katholieke Bijbel Stichting publiceert Bijbels dagboek bij gelegenheid Zondag van Gods Woord

De Katholieke Bijbel Stichting (KBS) komt bij gelegenheid van de Zondag van Gods Woord met een speciale uitgave: ‘Jaar van het Woord 2020’. Voor de periode van 26 januari 2020 tot en met 30 september 2020 staan in dit Bijbels dagboek voor elke dag een korte Bijbeltekst, een overweging en een gebed.

Op 30 september is de gedachtenis van de heilige Hiëronymus, de kerkvader die verantwoordelijk is voor de eerste Bijbelvertaling in het latijn, de Vulgaat genoemd. In 2019 publiceerde paus Franciscus op 30 september, 1600 jaar na de dood van Hiëronymus, zijn apostolische brief Aperuit illis, waarmee hij de Zondag van Gods Woord instelde, die op 26 januari 2020 voor de eerste keer wordt gevierd.

Handzaam

De uitgave van de KBS is een handzaam boekje, dat in de genoemde periode als dagboek kan worden gebruikt voor persoonlijke en gezamenlijke meditaties. De dagelijkse Bijbeltekst is voorzien van een korte overdenking en een gebed. Samenstellers namens de KBS zijn mgr. J. Liesen, bisschop van Breda en bisschopreferent voor liturgie en Bijbel en diaken V. de Haas, stafmedewerker van de KBS.

Het is hun hoop dat de Bijbelverzen, die uit de liturgische lezingen komen, de overwegingen en de gebeden de lezers helpen dieper in gaan op het Woord van God. ‘Geloof wordt geleefd in het luisteren, doen en vieren van Gods Woord’.

De uitgave was op 30 januari 2020 uitverkocht. Bestellingen kunnen vanaf 3 februari weer worden doorgegeven voor de tweede druk!

Bekijk hier de maand januari uit het ‘Jaar van het Woord 2020’.

Tags: , , , ,