Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Kardinaal Turkson spreekt diaconale vrijwilligers toe op landelijke inspiratiedag

Zaterdag 6 april komt kardinaal Peter Turkson, hoofd van de dicasterie in het Vaticaan voor Bevordering van de Gehele Menselijke Ontwikkeling, naar Nederland. Hij zal spreken op de landelijke inspiratie- en verdiepingsdag voor diaconale vrijwilligers over het belang van caritas en sociale rechtvaardigheid in een veranderende samenleving. Aanmelden voor deze dag kan nog!

Kardinaal Turkson komt op uitnodiging van de Nederlandse Bisschoppenconferentie naar Nederland en wordt ontvangen door mgr. Van den Hende, voorzitter van de conferentie. Op 6 april spreekt hij ook met mgr. De Korte, die aanwezig is op de inspiratie- en verdiepingsdag, die georganiseerd wordt door de gezamenlijke bisdommen.

Het ochtendprogramma bestaat uit een eucharistieviering en diverse inleidingen. Behalve kardinaal Turkson spreekt ook Hilde Kieboom, voorzitter van de gemeenschap Sant’ Egidio in Antwerpen, en zuster Sara Böhmer, vicevoorzitter van de KNR. Zij gaan in op nieuwe vormen van gemeenschap en hun belang voor diaconie. ’s Middags kunnen de deelnemers in twee rondes workshops kennis maken met twaalf inspirerende diaconale projecten uit het hele land.

Aanmelden!

Vrijwilligers op het terrein van diakonie en caritas zoals leden van Parochiële Caritas Instellingen, Armenbesturen en werkgroepen voor caritas en diaconie zijn zaterdag van harte welkom. De dag duurt van 10.00 tot 17.00 uur en vindt plaats in Abdij Mariënkroon te Nieuwkuik. Deze dag wordt financieel mede mogelijk gemaakt door Kansfonds en ook voor een lunch wordt gezorgd. Aanmelden voor deze dag kan deze week nog via inspiratiedag@bisdomrotterdam.nl.

Download hier de flyer met meer informatie over het programma en de workshops.

Foto kardinaal Turkson: Ramon Mangold.

Tags: , ,