Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Kardinaal Eijk en mgr. De Jong sprekers op internationaal symposium in Kerkrade

Kardinaal Eijk en mgr. De Jong sprekers op internationaal symposium in Kerkrade

Van 28 tot 30 juni wordt in Abdij Rolduc in Kerkrade het vijfde internationaal symposium over de ‘Theologie van het lichaam’ gehouden. Sprekers zijn onder anderen kardinaal Eijk, aartsbisschop van Utrecht en mgr. Jong, hulpbisschop van het bisdom Roermond.

De theologie van het lichaam is een verzamelnaam voor alle brieven en documenten die de heilige paus Johannes Paulus II heeft gepubliceerd over huwelijk, liefde en seksualiteit. Aanleiding voor de internationale bijeenkomst is onder meer de 50e verjaardag van de encycliek Humane Vitae van paus Paulus VI.

Menselijke waardigheid

Naar het symposium in Rolduc komen sprekers van naam uit onder meer Amerika, Engeland, Italië, Oostenrijk, Nigeria, Roemenië en Nederland. De sprekers zijn bijna allemaal als hoogleraar, onderzoeker of politicus verbonden aan universiteiten of theologische onderzoeksinstituten. Zij gaan op zoek naar antwoorden op vragen uit de huidige cultuur, gerelateerd aan het thema ‘verdedigen en bevorderen van de menselijke waardigheid’.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de site van het symposium: Tob2019-symposium

Bericht via aartsbisdom en bisdom Roermond. Afbeelding via bisdom Roermond.

Tags: