Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Het thema voor de Nationale Bedevaart Brielle 6 juli 2019 is ‘Geroepen’

Het thema voor de Nationale Bedevaart Brielle 6 juli 2019 is ‘Geroepen’

Het thema van de Nationale Bedevaart Brielle is in 2019 ‘Geroepen’. De bedevaart zal dit jaar worden gehouden op zaterdag 6 juli aanstaande. Jaarlijks wordt met de Nationale Bedevaart Brielle stilgestaan bij het getuigenis van de Martelaren van Gorcum (1572). Deze bedevaart mag zich de laatste jaren in een toenemende belangstelling verheugen.

Locatie: Bedevaartkerk heiligdom van de Martelaren van Gorcum, Rik 5, Brielle.

Programma
11.00 uur: Pontificale eucharistieviering met Mgr. Van den Hende als hoofdcelebrant, het koor Intermezzo verleent o.l.v Marcel van der Poel de muzikale ondersteuning van de viering
13.30 uur: Rozenkransgebed / parallel Jongerenprogramma over ‘Geroepen!’
14.30 uur: Kruisweg
15.30 uur: Vespers en processie met pelgrimszegen

Bij de Nationale Bedevaart is er gelegenheid om vóór in de kerk de gerestaureerde reliekschrijn te zien. Deze is in mei teruggeplaatst bij de opening van het bedevaartseizoen.

Ook is er ditmaal informatie te verkrijgen over Katholiekleven.nl (de website van de Nederlandse bisschoppen), uitgeverij Adveniat en over de Priester- en diakenopleiding Centrum Vronesteyn.

Busvervoer
Voor de Nationale Bedevaart wordt vanuit Rotterdam busvervoer geregeld. Er zijn twee opstapplaatsen.

• HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal aan de Mathenesserlaan 305 te Rotterdam, vertrektijd: 09.00 uur
  • Centraal Station Rotterdam (achterzijde), Proveniersplein, vertrektijd: 09.15 uur

Aanmelden t/m 30 juni via bisdom Rotterdam. T: 010 – 281 51 71 of bureau@bisdomrotterdam.nl

Meer informatie
In juli en augustus is het heiligdom dagelijks geopend van 13.00 uur tot 17.00 uur. In juni wordt elke donderdag om 14.00 uur de eucharistie gevierd met biechtgelegenheid. In juli en augustus wordt elke dinsdag en donderdag de eucharistie gevierd.

Tijdens de zomer openstelling is een speciaal programma opgesteld met Plechtig lof, Kruisweg en bidden van de rozenkrans op diverse data. Zie hiervoor www.martelarenvangorcum.nl.

Voor meer informatie zie de website van het Heiligdom van de Martelaren van Gorcum: www.martelarenvangorcum.nl. Zie ook de plattegrond van het bedevaartsoord.

Bericht en beeld via bisdom Rotterdam.