Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Jong Katholiek organiseert inspiratiedag over tiener- en jongerenwerk

Jong Katholiek organiseert inspiratiedag over tiener- en jongerenwerk

Voor vrijwilligers, professionals, jongeren en ieder die actief is in het tiener- en jongerenwerk organiseert Jong Katholiek in november een inspiratiedag. Het wordt een dag om zelf inspiratie op te doen voor het vormgeven van het jongerenwerk binnen de eigen gemeenschap of parochie. Een dag om van elkaar te leren, elkaar te ontmoeten en nieuwe ideeën op te doen.

Op deze dag wordt nagedacht over wat discipel, leerling van Jezus zijn, in onze tijd betekent. Hoe werkte dat eigenlijk tussen Jezus en zijn leerlingen? En na Pinksteren tussen de leerlingen van Jezus en hun eigen leerlingen?

Michel Remery en Tim Schilling

Spreker is onder anderen Fr. Michel Remery, werkzaam voor CCEE, de raad van Europese Bisschoppenconferenties en bekend van “Twitteren met GOD”. Hij vertelt over best practices in Europa. Daarnaast legt Dr. Tim Schilling van het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS) de focus op discipelschap anno nu en hij zal samen met andere sprekers een aantal concrete voorbeelden introduceren.

Deze dag geeft nieuwe tools die het tiener- jongerenwerk in de eigen parochie duurzaam maken en de opbouw van de gemeenschap versterken.

Datum:                                  Zaterdag 18 november

Tijd:                                       Deur open vanaf 09:30u. – Start 10:00u. – Einde: 15:00u.

Locatie:                                  Leerhuis, Broerestraat 12, Utrecht

Aanmelden (verplicht):      info@jongkatholiek.nl (Voor 10 november in verband met reserveren lunch)

Entreekosten:                       Vrijwillige bijdrage

Kijk voor meer informatie op Jong Katholiek.