Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > oecumene > Internationale gebedsweek voor de eenheid

Internationale gebedsweek voor de eenheid

De internationale week van gebed voor de eenheid tussen alle christenen staat dit jaar in het teken van verzoening. Het thema in Nederland ‘Jouw hand, mijn glimlach’ refereert aan de Reformatie, die 500 jaar geleden begon. De week duurt van 18 tot en met 25 januari.

Tijdens de internationale gebedsweek staat de verzoening tussen gelovigen centraal, dat komt tot uitdrukking in de tekst van Paulus over de liefde van Christus die ons drijft (2. Kor. 5, 14 – 20). Het beeldmerk voor deze week laat handen zien die naar elkaar reiken. Het drukt verzoening uit. Ook de slogan ‘Jouw hand, mijn glimlach’ wil de uitgestoken hand en de onderlinge verbondenheid tot uitdrukking brengen.
18-01-2017-beeld-gebedsweek-voor-de-eenheidDe gebedsweek voor de eenheid is een internationaal initiatief, dat plaatsvindt onder gezamenlijke verantwoordelijkheid van de Wereldraad van Kerken en de Pauselijke Raad voor de Bevordering van de Eenheid. Kijk voor meer informatie op: www.oecumene.nl