Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Eucharistieviering op NPO2 komt met Hoogfeest van Pinksteren vanuit Zwitserland

Eucharistieviering op NPO2 komt met Hoogfeest van Pinksteren vanuit Zwitserland

Op het Hoogfeest van Pinksteren, zondag 23 mei, komt de rechtstreekse Eurovisieviering op NPO2 vanuit de kapittelkerk in Saint-Ursanne, Zwitserland. De uitzending begint om 11.00 uur en duurt tot 12.00 uur. De celebrant is abt Jean-Pierre Babey.

Voor de muzikale begeleiding zorgen Pierre Migy (zang), Gabriel Wolfer (orgel) en Aurora Pajon (dwarsfluit). Het rechtstreekste Nederlandse commentaar wordt verzorgd door Philip Debruyne, sj.

In de parochie

Wie graag bij een viering in de eigen parochiegemeenschap zou willen zijn, wordt aangeraden om voor het komende pinksterweekend op tijd via de website van de parochie een plek te reserveren. Het maximale aantal aanwezigen bij een viering is namelijk nog steeds beperkt.

De eigen parochie is te vinden via de knop ‘zoek parochie’ op www.vierpinksteren.nl. Op de parochiewebsite staat over het algemeen ook aangegeven of er een livestream van de vieringen beschikbaar is. Ook op die manier kan Pinksteren thuis worden meegevierd.

Handig boekje

Een mooi en handig boekje bij de viering op het Hoogfeest van Pinksteren kunt u downloaden via www.vierpinksteren.nl. U vindt hierin onder meer de lezingen, maar ook voorbeden en het gebed voor de Geestelijke Communie. Deze boekjes worden gemaakt en gepubliceerd door de Katholieke Bijbel Stichting (KBS).

Tags: