Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Eucharistieviering en Geloofsgesprek op zondagochtend in vervolg een half uur eerder op t.v.

Vanaf 8 september worden op de zondagochtend het Geloofsgesprek en de Eucharistieviering een half uur eerder uitgezonden. Het Geloofsgesprek begint dan om 9.45 uur en de Eucharistieviering om 10.00 uur.

Op zondag 8 september 2019 is rector Walter Broeders te gast in het Geloofsgesprek. Mgr. Van den Hende is celebrant in de Eucharistieviering die wordt uitgezonden vanuit de Petruskerk in Roelofarendsveen.

De aanpassing in tijdstippen wordt gedaan bij het begin van het nieuwe televisieseizoen en is het resultaat van overleg tussen de KRO-NCRV, de EO en de netmanager van de NPO. De herschikking van programma’s op de zondagochtend wil de kracht van de programmering van de zondagochtend behouden en versterken.

Enkele jaren geleden werd de Eucharistieviering op tv ook om 10.00 uur uitgezonden. De uitzending is daarmee als het ware weer terug op het oude tijdstip.

Foto: opnames van een eerder uitgezonden Geloofsgesprek.