Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Directeur Verband van Katholieke Maatschappelijke Organisaties (VKMO) Pieter Kohnen overleden

Pieter Kohnen, directeur van het Verband van Katholieke Maatschappelijke Organisaties (VKMO) in Den Bosch, is vrijdag 2 februari onverwacht overleden. Kohnen werd eind 2011 directeur van het VKMO. Daarvoor was hij van 2002 tot eind 2011 beleidsmedewerker oecumene en medewerker pers en communicatie op het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK).

In zijn functie bij het VKMO had hij onder meer een belangrijke rol in het initiatief voor de Nederlandse Dag die in november 2016 in Rome werd georganiseerd bij de afsluiting van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. Vele R.-K.- organisaties maar ook bisdommen gingen toen te gelijktijdig op bedevaart naar Rome en troffen elkaar onder meer in de basiliek van Sint Pieter waar paus Franciscus de Nederlandse pelgrims toesprak.

Volgens informatie van het VKMO herstelde Pieter Kohnen van een ingrijpende burn-out toen hij dinsdag 30 januari met spoed moest worden opgenomen in het ziekenhuis in Den Bosch. Op vrijdag 2 februari is hij daar op 46-jarige leeftijd overleden. Pieter was de echtgenoot van Anneke en vader van Matthijs, Sophia, Hubert en Willem.

De uitvaart vindt plaats op vrijdag 9 februari om 10.30 uur in de Sint Janskathedraal in Den Bosch, waar Pieter jarenlang ook een bestuursfunctie vervulde. Moge Pieter Kohnen in vrede rusten bij de Heer. Dat God de nodige sterkte zal geven aan het gezin van Pieter en aan andere nabestaanden.