Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Campagnedatum jubileumjaar Actie Kerkbalans 2024 is bekend: 13 tot en met 27 januari

Het campagneteam van Actie Kerkbalans heeft in haar meest recente nieuwsbrief voor organisatoren de campagnedatum van de actie voor volgend jaar bekendgemaakt. In 2024 vindt Actie Kerkbalans plaats van zaterdag 13 januari tot zaterdag 27 januari.

Voorafgaand aan de actieperiode verstuurt het team maandelijks een nieuwsbrief met tips, informatie, een stappenplan, handige downloads en het laatste nieuws. Zo worden de organisatoren in de parochies ook dit jaar op weg geholpen bij de organisatie van een succesvolle actie!

Tip voor de parochies: zorg er voor dat alle vrijwilligers die betrokken zijn bij Actie Kerkbalans de nieuwsbrief ontvangen. Abonneren kan hier.

Jubileumjaar
2024 is een bijzonder jaar, want Actie Kerkbalans bestaat dan vijftig jaar! Al vijftig jaar werken verschillende kerkgenootschappen samen binnen Actie Kerkbalans om plaatselijke parochies en gemeenten te ondersteunen bij het vragen van een financiële bijdrage aan kerkleden. Sindsdien zetten, al vijftig jaar op rij, tal van vrijwilligers in heel Nederland zich samen in voor het voortbestaan van de kerk. Meer informatie hierover volgt onder meer in de nieuwsbrieven van Actie Kerkbalans.

In de nieuwsbrief van juli is er verder aandacht voor de alternatieven voor de acceptgiro. Op welke manier kunnen parochies hun leden nu vragen om een eenmalige gift? Kijk hier voor de complete nieuwsbrief.

Tags: