Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Dossiers > Uitgelicht: Coronavirus > Biddend verbonden met de bisschoppen zondag 22 maart via NPO2 en KRO-NCRV.nl/katholiek

Op zondag 22 maart komt KRO-NCRV samen met de Nederlandse bisschoppen met een signaal van hoop, troost en bemoediging voor katholieke gelovigen in Nederland. Dit gebeurt door de uitzending van een cirkel van gebed op NPO2 Facebook.com/krokatholiek en de website KRO-NCRV.nl/katholiek.

De gebedscirkel start om 9.45 uur op NPO2 met het Geloofsgesprek van Leo Fijen met kardinaal Eijk. Aansluitend is kardinaal Eijk celebrant in de rechtstreekse Eucharistieviering vanuit de Sint Lambertusbasiliek te Hengelo. Daarna wordt om 12.00 uur het gebed online overgenomen op de Facebookpagina KRO-NCRV.nl/katholiek en de daarbij behorende website.

Iedereen kan vanaf 12.00 uur via het internet op ieder uur meebidden met het gebed van een bisschop vanuit zijn eigen bisdom. Online wordt de gebedscirkel gestart door bisschop Van den Hout vanuit het bisdom Groningen-Leeuwarden. De gebedscirkel wordt om 16.35 uur afgesloten met een korte vesperviering vanuit de Sint-Janskathedraal in Den Bosch met bisschop De Korte.

Schema Biddend Verbonden (wijzigingen voorbehouden):

09.45 uur kardinaal Eijk in het geloofsgesprek op NPO2

10.00 uur kardinaal Eijk in de Eucharistieviering vanuit Hengelo op NPO2.

12.00 uur bisschop Van den Hout vanuit het bisdom Groningen-Leeuwarden

13.00 uur bisschop (coadjutor) Hendriks vanuit het bisdom Haarlem – Amsterdam

14.00 uur bisschop Van den Hende vanuit het bisdom Rotterdam

15.00 uur bisschop Liesen vanuit het bisdom Breda

16.00 uur bisschop Smeets vanuit het bisdom Roermond

16.35 uur vesperviering met bisschop De Korte vanuit het bisdom Den Bosch op NPO2

Meevieren, meebidden

Laetitia van der Lans, hoofd Levensbeschouwing KRO-NCRV: “Mensen snakken naar houvast en troost in deze onzekere en vreemde weken. We voelen ons als KRO-NCRV geroepen om samen met de Nederlandse bisschoppen de katholieken in Nederland een hart onder de riem te steken door met God en elkaar verbonden te zijn door middel van gebed van teksten uit de Bijbel.”

Anna Kruse, hoofd pers en communicatie van de Nederlandse Bisschoppenconferentie: “De bisschoppen roepen nu de publieke vieringen zijn afgelast in verband met het coronavirus, nadrukkelijk op om biddend met elkaar verbonden te blijven. Dit initiatief van KRO-NCRV draagt daar heel concreet aan bij. We hopen dat veel mensen op deze manier meevieren en meebidden komende zondag.”

Ga naar kro-ncrv.nl/katholiek: website en facebookpagina.

Tags: , ,