Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Avond van de Martelaren op vrijdag 23 februari in Amsterdam

Avond van de Martelaren op vrijdag 23 februari in Amsterdam

Op vrijdag 23 februari 2024 organiseert de hulporganisatie Kerk in Nood een avond om de mensen te gedenken die in 2023 zijn gedood om hun geloof in Christus. Deze Avond van de Martelaren vindt plaats in de Sint-Nikolaasbasiliek te Amsterdam. Aansluitend aan een Eucharistieviering om 19.00 uur, wordt de kruisweg gebeden, aangevuld met muziek en getuigenissen.

Meerdere bisschoppen en priesters (con)celebreren in de Eucharistieviering. ‘Met prachtige muziek en indrukwekkende getuigenissen, is de Avond van de Martelaren één van de meest plechtige momenten om in Nederland de vervolgde christenen te gedenken. De avond is alleen niet compleet zonder uw gebed!’ schrijft Kerk in Nood op de website. Iedereen is dan ook van harte uitgenodigd om er bij te zijn.

Dit jaar wordt onder meer broeder Godwin Eze uit Nigeria herdacht. Hij werd samen met twee andere Benedictijnen uit zijn klooster ontvoerd en door de jungle meegevoerd. Terwijl hij zijn medebroeders probeerde gerust te stellen en de moed erin hield, werd juist hij vermoord. Zijn medebroeders werden gemarteld, maar overleefden het drama ternauwernood.

Zo zijn er nog meer verhalen en getuigenissen. ‘Kom ook op 23 februari naar de Sint-Nicolaasbasiliek in Amsterdam en bid vanaf 19.00 uur mee voor broeder Godwin en voor wie nog meer in 2023 zijn vermoord vanwege hun geloof in Christus’, zo roept Kerk in Nood op.

Kijk hier voor aanmelden voor de Avond van de Martelaren.

Afbeelding via Kerk in Nood.

Tags: , , ,