Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > AVG-nieuws: rkkerk.nl introduceert speciale nieuwsbrief over AVG

AVG-nieuws: rkkerk.nl introduceert speciale nieuwsbrief over AVG

In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) kunnen belangstellenden zich sinds vrijdag 7 juli abonneren op de rkkerk.nl AVG-nieuwsbrief. Elk nieuw bericht dat over dit onderwerp op de website wordt geplaatst, komt dan automatisch in de mailbox van de abonnee. Deze service is gratis.

In het eerste half jaar van 2018 zijn er op de speciale informatiepagina over de AVG op rkkerk.nl diverse nieuwsberichten geplaatst, maar ook documenten die belangrijk zijn voor parochies. Zo zijn er verschillende praktische handleidingen die de parochies helpen om onder meer hun parochieblad en hun website AVG-proof te maken.

Daarnaast zijn op de pagina de door de bisschoppenconferentie vastgestelde reglementen over de omgang met persoonsgegevens te vinden en te downloaden, evenals een privacyverklaring en andere praktische documenten voor de omgang met persoonsgegevens in verschillende situaties.

Iedere keer dat er een nieuw bericht, handleiding of ander document beschikbaar komt op deze AVG webpagina, ontvangt de abonnee van de AVG-nieuwsbrief dit dus ook direct in de eigen mailbox en hoeft zo niets te missen.

Geef u hier op voor de AVG-nieuwsbrief.