Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Bekijk nu: aftermovie van uitzending landelijke start Actie Kerkbalans

Bekijk nu: aftermovie van uitzending landelijke start Actie Kerkbalans

Zaterdag 20 januari ging Actie Kerkbalans in het hele land van start. Een Facebook live-uitzending vanuit de Pauluskerk in Baarn markeerde het begin van de campagneperiode. Van deze uitzending is nu een samenvatting beschikbaar, een zogeheten aftermovie.

Tijdens de landelijke start werden de winnaars bekendgemaakt van de Nationale Fotowedstrijd ‘Jouw kerk in beeld’. Zij ontvingen een award uit handen van fotograaf en juryvoorzitter Ramon Mangold. De winnende foto’s werden tijdens de startuitzending vanuit Baarn levensgroot over meerdere sandwichborden gepresenteerd. Daarnaast waren er live videoverbindingen met verschillende kerken die op hun eigen manier gelijktijdig de campagne aftrapten. Om 13.00 uur werden door het hele land klokken geluid om de Actie Kerkbalans aan te kondigen. Ook op sociale media was de start te volgen via #kerkbalans.

Bekijk hier de aftermovie van de landelijke start.

2000 Kerken

Meer dan 2000 kerken voeren lokaal hun Actie Kerkbalans, waarbij ze hun leden vragen om een bijdrage voor de kerk. Deze bijdragen zijn onmisbaar om lokale parochies en gemeenten van de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk in Nederland en de Oud-Katholieke Kerk in stand te houden. Het thema van de actie is dit jaar dan ook kortweg: Geef voor je kerk!

Foto: Xander de Rooij