Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Zes genomineerden voor de KNR-Waarderingsprijs 2021

Zes genomineerden voor de KNR-Waarderingsprijs 2021

Elke twee jaar reikt de Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) de KNR-Waarderingsprijs uit. Een prijs voor een initiatief dat past bij de traditie van de religieuzen. Dit jaar is de prijs bedoeld voor een initiatief dat zich inzet voor het overbruggen van verschillen in de samenleving door onderwijs, vorming of coaching in brede zin. Er zijn zes projecten zijn genomineerd door de jury.

De zes genomineerde projecten zijn gekozen uit een lijst van 36 inzendingen, zo meldt de website van de KNR. De jury vindt het van belang “om een zo groot mogelijke diversiteit aan initiatieven te presenteren om zo de verschillende manieren te laten zien waarop mensen zich inzetten voor gelijkwaardigheid en het overbruggen van verschillen. Het zijn daarom zes projecten die heel verschillend zijn, maar ieder op hun eigen wijze bijdragen aan meer gelijkwaardigheid en kansen voor iedereen.” Op 4 november 2021 krijgt het winnende project de prijs (€ 5.000 en een bronzen beeldje) uitgereikt.

De genomineerde projecten zijn: het project Arnhemse Wereldvrouwen van stichting de Kim; het Arm & Rijkspel van Solidair Friesland; de leiderschapstraining Emoena voor mensen vanuit verschillende sectoren en met verschillende religieuze en culturele achtergronden; Stichting Takecarebnb waarmee statushouders enkele maanden logeren bij een Nederlands gezin in de gemeente waar ze zullen gaan wonen; de Eerste Communieviering van de Ontmoetingskerk in de parochie Dukenburg (Nijmegen) en het platform Kleurrijk Fryslân dat activiteiten organiseert in het kader van ontmoetingen tussen christenen, moslims, hindoes, Joden, boeddhisten, humanisten.

Klik hier voor meer informatie over de KNR-Waarderingsprijs en de zes genomineerde projecten.

Afbeelding: het Arm & Rijkspel.

Tags: , ,