Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Żaklina Melis benoemd tot beleidsmedewerker voor Jong Katholiek

Żaklina Melis benoemd tot beleidsmedewerker voor Jong Katholiek

Met ingang van 1 april is Żaklina Melis (45) de nieuwe beleidsmedewerker voor Jong Katholiek op het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK). Żaklina is gemotiveerd en enthousiast begonnen en is in haar functie onder meer betrokken bij de voorbereiding van de Katholieke Jongerendag (KJD), de Wereldjongerendagen@home (op Ameland) en de internationale Wereldjongerendagen.

Als beleidsmedewerker Jongeren en Catechese heeft Żaklina een heldere visie om jongeren te helpen hun identiteit in Christus te (her)ontdekken en hun zelfvertrouwen als jonge katholieken te versterken. Bovendien heeft zij de nodige ervaring met het organiseren van evenementen en een helicopterview voor het vormgeven van landelijke activiteiten.

Żaklina Melis is kerkelijk betrokken en actief in de parochie in Bunnik, waar zij woont met haar echtgenoot Jaap en drie kinderen in de doelgroep van JongKatholiek. Op haar 19e kwam ze als jonge student vanuit Polen naar Nederland om hier marketing en management te studeren. Ze spreekt intussen vloeiend Nederlands. Żaklina hoopt onder meer via het Officium Iuventutis, een overleg tussen alle jongerenwerkers van de bisdommen onder leiding van mgr. Mutsaerts, nader kennis te maken met het jongerenwerk in de R.-K. Kerk.

Żaklina: ‘Het is voor mij een hele mooie uitdaging om voor jongeren aan de slag te gaan en hen op het gebied van het geloof mogelijkheden te bieden om te groeien, te leren en elkaar te ontmoeten’.

Tags: , , ,