Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Projectleider Wereldjongerendagen 2019 in Panama benoemd

Projectleider Wereldjongerendagen 2019 in Panama benoemd

Voor de Nederlandse deelname aan de Wereldjongerendagen (WJD) in Panama, die in januari 2019 plaatsvinden, is door het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) een projectleider benoemd. Op 1 januari 2018 start Bob Wegkamp in deze functie en zal hij onder meer aan de slag gaan met de werving, reisorganisatie en het opzetten van het Nederlandse programma voor de WJD.

“Ik hoop dat jongeren die mee gaan dezelfde ervaring opdoen als die ik zelf had tijdens de Wereldjongerendagen”, vertelt de kersverse projectleider. Bob zet zich sinds jaar en dag zowel vrijwillig als betaald in voor het katholieke jongerenwerk binnen de Katholiek Charismatische Vernieuwing. Ook bij Radio Maria is hij een bekende stem, onder andere bij het jongerenprogramma ‘Maandagavond Live’ dat hij enkele jaren presenteerde.

Deze ervaringen komen volgens hem goed van pas bij het organiseren van de Nederlandse WJD-reis. “Bij Radio Maria heb ik de breedte van de Kerk in Nederland gezien,” licht Bob toe. “Hoewel Nederland relatief klein is, zijn de katholieken daar toch divers vertegenwoordigd”.

Meer informatie over de Nederlandse reis naar de Wereldjongerendagen in Panama (en het gunstige vroegboektarief) kunt u vinden op www.wjd.nl. Deze website is in opbouw, vanaf januari zal deze regelmatig voorzien worden van nieuwe informatie.

Bericht via Jongkatholiek.nl.

Lees hier meer over de WJD 2019.