Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Kantoor Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap ingezegend

Kantoor Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap ingezegend

Op maandag 8 juli is in Baarn het nieuwe kantoor van het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) ingezegend. In aanwezigheid van bisschoppen en personeel zegende de voorzitter van de bisschoppenconferentie, mgr. J. Van den Hende alle werkplekken.

Bij deze plechtige en feestelijke gelegenheid waren de bisschoppen Hendriks, Van den Hout, De Jong en Hoogenboom aanwezig alsmede de dio­ce­saan admini­strator van bisdom Roermond, mgr. Maesen. Gezamenlijk met de medewerkers van het SRKK werd onder meer de psalmtekst (127) gelezen ‘Als de Heer het huis niet wil bouwen, vergeefs zwoegen daaraan de bouwers’.

Van het SRKK waren aanwezig: Anneke van der Kamp – secretaris-generaal; Berry van Oers – beleidsadviseur onder meer interreligieuze dialoog; Tineke de Lange – beleidsadviseur Jodendom; Anna Kruse – hoofd pers en communicatie; Jos Koster -administrateur; Arthur Miedema – Kerk en Overheid; Yvette Brederveld – jurist; Zaklina Melis -JongKatholiek; Claudia Tjon Kiem Sang – secretaresse.

Mgr. Hoogen­boom bood namens het aartsbisdom het SRKK een bronzen plaquette van Sint-Wil­li­brord aan, patroon van onder meer de kerk­pro­vin­cie. Deze werd namens allen met dank in ontvangst genomen door mevrouw Van der Kamp.

Tags: