Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > JongKatholiek lanceert vier nieuwe online catecheseseries!

JongKatholiek lanceert vier nieuwe online catecheseseries!

In 2020 organiseerde JongKatholiek, de jongerenafdeling van de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland, met succes diverse online catecheseseries die allemaal snel waren volgeboekt, sommige hadden zelfs wachtlijsten.  Na dit introductiesucces heeft JongKatholiek besloten dit eerste kwartaal van 2021 vier nieuwe catechesesessies te lanceren.

JongKatholiek heeft vier onderwerpen, te beginnen met “De harmonie tussen geloof en rede”, over Godsbewijzen van Augustinus en Anselmus. Tweede onderwerp is “(over)leven als Christen”. Jongeren gaan hier in op onderwerpen als lijden, naastenliefde en zo meer aan de hand van Augustinus boek Belijdenissen.

Derde onderwerp is “Liefde en seksualiteit”.  Aan de hand van de Theologie van Paus Johannes Paulus II gaan jongeren in gesprek over liefde, relaties en seksualiteit.  Met het vierde onderwerp gaan de deelnemers in twaalf avonden kennismaken met het denken van Thomas van Aquino. Elk onderwerp is verdeeld over diverse online sessies. De sessies vinden plaats op doordeweekse avonden en de deelname is gratis.

Meer informatie over de online catechese en aanmelding is te vinden op de website van JongKatholiek.

Tags: