Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Jaar van de Familie wordt afgesloten met World Meeting of Families 2022

Jaar van de Familie wordt afgesloten met World Meeting of Families 2022

Het Jaar van de Familie, dat op 19 maart 2021 begon in de Rooms-Katholieke Kerk, wordt van 22 tot 26 juni afgesloten in Rome met de tiende World Meeting of Families 2022 (Wereld Familiedagen). Deze bijeenkomst krijgt een andere invulling dan eerdere edities, met naast de bijeenkomst in Rome een aanbod dat online in parochies en gezinnen kan worden gevolgd.

Door de Covid-19 pandemie waren in het afgelopen jaar minder activiteiten mogelijk in de context van het Jaar van de Familie dan bij aanvang was gehoopt. Dat heeft er mee toe geleid dat voor het programma van de Wereld Familiedagen in Rome alleen delegaties van bisschoppenconferenties en bewegingen aanwezig zullen zijn. Een groot deel van het programma vindt daarnaast dit keer online plaats om zo gezinnen, families maar ook groepen in parochies de gelegenheid te bieden om mee te doen vanuit de eigen woonplaats. Aanmelden om mee te doen kan op deze website.

Handreiking voor parochies

Kijk hier voor een uitgebreide handreiking voor parochies bij de “World Meeting of Families 2022” in het Nederlands. Deze wordt beschikbaar gemaakt via het bisdom ’s-Hertogenbosch en biedt parochies informatie over het evenement en hoe het programma samen met gezinnen en families in de parochie kan worden gevolgd.

Tags: , ,