Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Heiligverklaring Titus Brandsma: beeldverslag zondag 15 mei

Heiligverklaring Titus Brandsma: beeldverslag zondag 15 mei

Zondag 15 mei werden door paus Franciscus tien personen heilig verklaard, onder wie de Nederlandse pater Titus Brandsma. Bij de plechtigheid op het St. Pietersplein in Rome waren vele Nederlandse pelgrims aanwezig om getuigen te zijn van dit bijzondere moment. Onder hen vertegenwoordigers uit alle plaatsen in Nederland die in het leven van Titus belangrijk zijn geweest, zoals Friesland, Nijmegen en Oss. Ook de Orde van de Karmel, waartoe ook Titus behoorde, was zowel vanuit Nederland als namens de internationale familie ruim vertegenwoordigd.

De aanwezige bisschoppen bij de heiligverklaring hadden na afloop een ontmoeting met de pers. Op de foto linksonder van links naar rechts mgr. Van den Hout, kardinaal Eijk en mgr. De Korte. Buiten sprak ook de namens Nederland aanwezige minister van Buitenlandse Zaken, Wobke Hoekstra,  met de verzamelde journalisten. Het was voor de Rooms-Katholieke Kerk een belangrijke en feestelijke gebeurtenis die door de aanwezige Nederlanders omwille van de heilige Titus Brandsma volop is gevierd. Foto’s Ramon Mangold. Klik op de foto voor een vergroting.

Paus Franciscus wees er in zijn preek bij deze gelegenheid op dat iedereen heilig kan leven door alle gewone dingen in het dagelijks leven integer, met toewijding en met liefde te doen. De homilie van paus Franciscus leest u hier. (Engelse vertaling).

Tags: , ,