Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Bisdom Breda komt met speciaal magazine over communicatie voor parochies: gratis download

Begin juni bracht bisdom Breda het nieuwe Bisdom Magazine uit: een special over communicatie in de parochie. Het Magazine besteedt onder meer aandacht aan social media met handige tips en trucs voor schrijven voor het web, tips voor een goede website en een stappenplan (social) communicatie. Het magazine is nu gratis te downloaden ook voor parochies buiten het bisdom.

In het magazine wordt onder meer aandacht besteed aan de inzet van social media door de parochies. In zes stappen kan een parochie daarvoor een (social) communicatieplan opstellen dat helpt om bewuste keuzes te maken. ‘Social’ staat daarbij tussen haakjes, omdat social media onderdeel zijn van het geheel aan communicatie instrumenten dat de parochie in kan zetten.

Als de zes stappen voor versterking van de (social) communicatie in de parochie worden in het magazine genoemd:

1.Wat is je kernboodschap? (woorden)

2.Wat zijn je belangrijkste activiteiten? (daden)

3.Welke symbolen wil je gebruiken? (beelden)

4.Voor wie wil je zichtbaar zijn? (doelgroepen)

5.Waar wil je zichtbaar zijn? (media en platforms)

6.Wie communiceren en op welke (social) media? (actoren en accounts)

◾Parochies kunnen hier gratis de communicatie special van het Bisdom Blad van Breda downloaden, met op pagina 10 en 11 een uitgewerkte versie van het bovenstaande stappenplan.