Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Bestel nu: geautoriseerde Nederlandse vertaling van de postsynodale exhortatie Christus vivit

Christus vivit, Christus leeft. ‘Hij is onze hoop en de mooiste jeugd van deze wereld. Alles wat Hij aanraakt, wordt jong, wordt nieuw, vult zich met leven. Daarom zijn de eerste woorden die ik tot iedere christelijke jongere wil richten: Hij leeft en wil dat jij leeft!’

Zo begint paus Franciscus zijn exhortatie naar aanleiding van de synode over Jongeren, het geloof en de onderscheiding van de roeping die in oktober 2018 werd gehouden in Rome. Deze postsynodale exhortatie is nu beschikbaar in de door de Nederlandse Bisschoppenconferentie geautoriseerde vertaling in een uitgave van de serie Kerkelijke Documentatie.

In deze uitgave Kerkelijke Documentatie nr. 1 2019 is nog een tekst opgenomen die interessant is voor jongeren en werkers in het jongerenpastoraat, maar ook voor alle liefhebbers van sport. Het betreft het document Dare il meglio di sé, Het beste van jezelf geven, van het dicasterie voor Leken, Gezin en leven. Hierin wordt een katholiek perspectief gegeven op sport in relatie tot de menselijke persoon, met aandacht voor de positieve aspecten van sport maar ook voor de risico’s en negatieve kanten daarvan.

Deze twee teksten komen samen in de nieuwe uitgave van Kerkelijke Documentatie, die vanaf maandag 22 juli 2019 besteld kan worden. De prijs bedraagt € 15,- inclusief verzendkosten, exclusief behandelkosten van € 1,10.

Bestellen

Bestellen kan via het bisdom Breda: 076 – 522 34 44, dagelijks telefonisch bereikbaar tot 12.30 uur. Per e-mail: stuur een mail naar bestel@rkk.nl met in het bericht uw naam en volledige adresgegevens (zoals hieronder). Per post: via Bisdom Breda, Postbus 90.189, 4800 RN Breda. U kunt voor het bestellen ook onderstaand bestelformulier printen en ingevuld retourneren:

——————————————————————————-

Ja, ik wil Kerkelijke Documentatie deel 1 2019, met o.m. Christus vivit bestellen.

Prijs € 15,00 per stuk, inclusief verzendkosten, excl. behandelingskosten à € 1,10.

Naam:

Straat:

Postcode:                     Plaats:

Aantal exemplaren:

E-mailadres:

IBAN Banknummer:

In een gefrankeerde envelop sturen naar: Bisdom Breda, Postbus 90.189 4800 RN Breda

Foto: Ramon Mangold.