Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Bedevaartseizoen Brielle geopend met onder meer nieuw logo voor het heiligdom

Bedevaartseizoen Brielle geopend met onder meer nieuw logo voor het heiligdom

In Brielle werd met een eucharistieviering op zaterdag 25 mei de bedevaartkerk geopend voor het nieuwe bedevaartseizoen. Mgr. Van Burgsteden s.s.s., hulpbisschop-emeritus (rechts op de foto) van het bisdom Haarlem-Amsterdam, verzorgde de homilie en zegende het nieuwe logo voor het heiligdom.

Mgr. Van Burgsteden preekte over het getuigenis van de heilige Martelaren van Gorcum: “Onze heilige Martelaren gingen in hun kwellingen, verschrikkelijke martelingen tot het uiterste voor het behoud van Jezus’ Kerk, hun Kerk en onze Kerk. Mede door hen staan we nu op de vaste fundamenten van ons geloof: de heilige Eucharistie en de steenrots [Petrus] waarop onze Kerk gebouwd is.”

In de eucharistieviering zegende de custos van het heiligdom, pastoor Glas, de bedevaartkaars en ontstak deze. De kaars zal het hele bedevaartseizoen branden in de kerk op het heiligdom van de HH. Martelaren van Gorcum.

Logo

Verder werd op 25 mei ook het nieuwe logo gepresenteerd voor het heiligdom in Brielle. “Het is met enige trots dat we het nieuwe logo vandaag presenteren”, aldus pastoor custos Jack Glas. “In het nieuwe logo ligt de nadruk op de naam van de heilige Martelaren van Gorcum. Daarbij is de titel ‘Heilige’ ofwel ‘HH.’ gestileerd in de vorm van een kruis dat centraal staat. De weg van het kruis is tenslotte ook de weg die zij gegaan zijn in hun geloofsgetuigenis. … Ik hoop van harte dat we met dit nieuwe beeldmerk voort mogen bouwen op de traditie, terwijl we aansluiten bij de Kerk in onze tijd.”

Bezoek voor meer informatie over het bedevaartseizoen martelarenvangorcum.nl

Downloads:

Bericht (ingekort) en foto via bisdom Rotterdam. Foto: Custos pastoor Glas, de heer Ten Berge, mgr. Van Burgsteden.

Tags: