Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Actie Kerkbalans geeft voor de campagne van 2022 honderd rode lopers weg!

Actie Kerkbalans geeft voor de campagne van 2022 honderd rode lopers weg!

Actie Kerkbalans geeft honderd kerken een gratis rode loper cadeau. Kerken kunnen de rode loper met daarop de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ gebruiken om de jaarlijkse Actie Kerkbalans in januari 2022 uit te rollen. Met de Actie Kerkbalans vragen kerken in heel Nederland hun leden om een financiële bijdrage voor de eigen, plaatselijke kerk. De eerste honderd deelnemende kerken kunnen de rode loper vanaf nu gratis aanvragen.

Medio januari 2022 ligt bij plaatselijke kerken door heel Nederland een rode loper voor de toegangsdeur. Met deze rode loper vragen kerken aandacht voor de Actie Kerkbalans. De rode loper wordt uitgerold om de actie, die dit jaar loopt van 15 tot 29 januari, af te trappen. Het draagt bij aan een opvallende en feestelijke start van de Actie Kerkbalans.

Eerste honderd lopers gratis

Vorig jaar rolden bijna tweehonderd kerken de rode loper uit voor de deur van de kerk. Het was een groot succes! Ook dit jaar hoopt Actie Kerkbalans dat kerken door heel Nederland de rode loper uitrollen bij het startmoment. Daarom worden de eerste honderd rode lopers gratis ter beschikking gesteld: vijftig stuks voor de eerste aanmelders uit de deelnemende protestantse kerken en vijftig stuks voor snelle beslissers uit de deelnemende katholieke kerken.

Voor het oudste en het jongste kerklid

Slogan van de Actie Kerkbalans is: ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’. De rode loper is een unieke kans om te laten zien dat jong en oud zich binnen de kerk of parochie samen inzetten voor een gezamenlijke toekomst: de kerk van morgen. Plaatselijke kerken en parochies doen dit bijvoorbeeld door een jong en ouder kerklid uit te nodigen sámen over de rode loper de kerk in te lopen. Of juist door een aantal van de jongste kerkleden als eerste over de rode loper te laten gaan; als symbool van de ‘kerk van morgen’.

Parochies kunnen de rode loper bestellen op kerkbalans.nl/product/rode-loper. Er zijn vijftig gratis exemplaren beschikbaar voor de katholieke parochies.

Tags: ,