Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Kerken open voor aanbidding en om een bijdrage te brengen voor de voedselbanken

Kerken open voor aanbidding en om een bijdrage te brengen voor de voedselbanken

Zo lang de maatregelen in verband met het coronavirus nodig zijn en er ook voor de katholieke kerken verschillende maatregelen gelden, nodigen de bisschoppen gelovigen uit om voor aanbidding naar de kerk te komen.

In kerken waar het Allerheiligst Sacrament wordt uitgesteld voor aanbidding, wordt de gelovigen gevraagd ook een bijdrage in de vorm van houdbare levensmiddelen af te geven voor de voedselbank.

De houdbare levensmiddelen zijn een blijk van naastenliefde voor de mensen die afhankelijk zijn van de voedselbanken. Op deze manier kan het gebed des Heren (“geef ons heden ons dagelijks brood”) een nieuwe en geloofwaardige toepassing krijgen. Door gelovigen te vragen te delen hopen de bisschoppen de solidariteit met kwetsbare groepen te verstevigen.

Bij de aanbidding van het Allerheiligste in de kerken is op een speciale gebedskaart uitleg en een bijhorend gebed beschikbaar:

Download de gebedskaart.

Tags: , ,